Bra att veta om din bokning

Goed om te weten over je boeking

Hier vind je informatie over Mijn Apollo, het boeken, bevestigen en annuleren van je reis.

Boeking

Je kunt je reis boeken op apolloreizen.nl of door onze klantenservice te bellen op 020-2256980

Contactinformatie

De persoon die de reis boekt is de hoofdboeker. Wijzigingen of annuleringen moeten altijd door de hoofdboeker worden doorgegeven (schriftelijk of mondeling). Het is belangrijk dat een mobiel telefoonnummer in je boeking wordt opgegeven. Alle wijzigingen van je geplande reis worden je per SMS of per telefoon toegezonden. Daarom is het belangrijk dat je deze mobiele telefoon bij je hebt op reis.

Mocht je per ongeluk je telefoon verliezen tijdens je reis, neem dan contact op met ons personeel ter plaatse met een alternatief nummer waarop we je kunnen bereiken.

Bevestiging

Zodra je je reservering hebt gemaakt, ontvang je een e-mail ter bevestiging dat wij je reservering hebben ontvangen. Je wordt dan doorverwezen naar Mijn Apollo voor meer informatie. Lees meer onder de tab Mijn Apollo rechts op deze pagina

Mijn Apollo

Je kunt je boeking, reisdocumenten en andere belangrijke informatie vinden door in te loggen op Mijn Apollo op apolloreizen.nl. Je logt in met je reserveringsnummer (8 cijfers) en achternaam.

Hier vind je een overzicht van wat je geboekt hebt, alle prijzen, betalingsinformatie en andere belangrijke informatie. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om te controleren of alle gegevens op de reservering correct zijn. Als er iets mis is met de boeking, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Op Mijn Apollo kun je ook supplementen op je boeking bestellen of wijzigen, zoals transfers, maaltijden aan boord, excursies of autohuur.

Je vindt altijd een bijgewerkte versie van je boeking onder Mijn Apollo.

Zodra de reis volledig is betaald, is het ticket ongeveer 14 dagen voor vertrek beschikbaar onder Mijn Apollo.

Je kunt je tickets als PDF downloaden en afdrukken of beschikbaar maken op je mobiele telefoon.

Om in te checken op de luchthaven heb je alleen je boekingsnummer en je paspoort of Europese identiteitskaart nodig. Je ontvangt geen aparte vliegtickets per e-mail. Op het ticket staat de vertrektijd van je reis (alle tijden zijn lokale tijden). Als er wijzigingen zijn nadat het ticket is aangekomen, ontvang je van ons informatie per e-mail of per sms, volgens de opgegeven gegevens in je boeking.

Last minute reizen

Als je een last minute reis boekt, is je ticket beschikbaar onder Mijn Apollo zodra de boeking is betaald.

Reguliere vliegtickets

Als je een reis hebt geboekt met vliegtickets van Transavia, krijg je het e-ticket (elektronisch ticket) ongeveer 14 dagen voor vertrek per e-mail toegestuurd. Als je uiterlijk 7 dagen voor vertrek geen ticket hebt ontvangen, moet je contact met ons opnemen. Dit ticket is niet beschikbaar via Mijn Apollo.

Het is belangrijk dat je naam op het vliegticket correct is en overeenkomt met de naam in je paspoort.

Eventuele fouten moeten onmiddellijk na ontvangst van de bevestiging aan ons worden meegedeeld. Wijzigingskosten met betrekking tot de naam op de reservering kunnen nadien ten laste van de klant komen. Sommige luchtvaartmaatschappijen aanvaarden geen naamswijzigingen, waardoor een nieuw ticket moet worden gekocht (de kosten van de oorspronkelijke boeking worden niet terugbetaald).

Belangrijke informatie

Alle tickets zijn beveiligd met unieke boekingsnummers en wachtwoorden en moeten overeenkomstig worden verwerkt. Het is je verantwoordelijkheid als klant om deze informatie niet te delen. Eventuele financiële gevolgen zijn voor rekening van de reiziger.

Annuleringsbeleid

Indien de reis vanwege omstandigheden moet worden geannuleerd raadpleeg dan de reisvoorwaarden voor instructies over hoe te handelen. Eventuele terugbetaling van een geannuleerde reis zal worden gedaan aan de hoofdreiziger zodra alle noodzakelijke documenten door Apollo zijn ontvangen.

Als je niet op tijd bent voor je vlucht, worden alle onderdelen van de reis geannuleerd en de reissom wordt niet terugbetaald.

Pakketten met een flexibele verblijfsduur en lijnvluchten kunnen over het algemeen niet worden gewijzigd of terugbetaald na aankoop. Indien de leverancier een wijziging toestaat, zijn een administratieve vergoeding en de wijzigingskosten van de leverancier en een eventueel prijsverschil van toepassing.