Contact

Neem contact met ons op op de manier die jou past en wij zullen ons best doen om je te helpen.

Veelgestelde vragen

1. Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Bagageregels verschillen afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Op onze pagina "Goed om te weten over bagage" vind je alle relevante informatie over bagage voor je reis. Klik op de luchtvaartmaatschappij waarmee je reist voor meer informatie over de bagageregels. Informatie over alle luchtvaartmaatschappijen en informatie over extra bagage en bijzondere bagage vind je hier.  

2. Kan ik transport boeken voor een reis met Apollo?

We bieden transfers aan van het vliegveld naar het hotel dat je hebt geboekt. Dit kan een bustransfer zijn met andere Apollo gasten, of een taxi - afhankelijk van hoeveel passagiers er tegelijkertijd op het vliegveld arriveren. Wanneer transport per boot nodig is, is dit ook inbegrepen. Je kunt je transfer toevoegen tijdens het boeken van de reis, deze is altijd van toepassing op de heen- en terugreis.  

Je kunt ook een huurauto boeken voor tijdens je vakantie, klik hier voor meer informatie.

3. Kan ik vooraf een stoel reserveren voor een reis met Apollo?

Elke luchtvaartmaatschappij heeft andere regels voor het reserveren van stoelen. De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om je gewenste stoel aan boord vooraf te reserveren (tegen betaling). Klik hier om je luchtvaartmaatschappij te kiezen en lees hun specifieke beleid over het vooraf reserveren van stoelen. Hier vind je meer informatie over reizigers die bij elkaar zitten zonder stoelreservering.

4. Kan ik belastingvrije artikelen vooraf bestellen tijdens een reis met Apollo?

Belastingvrij shoppen is alleen beschikbaar voor reizen buiten de EU. Als je buiten de EU reist, kijk dan bij de luchtvaartmaatschappij voor informatie over belastingvrij winkelen. 

De overheid heeft de regelgeving in 1999 gewijzigd, waardoor belastingvrij winkelen voor reizigers binnen de EU is afgeschaft. Belastingvrij winkelen was, en is nog steeds, mogelijk als je buiten de EU reist. Om de prijzen niet afhankelijk te maken van de bestemming, hebben de winkeliers op de luchthaven afgesproken om dezelfde prijzen te hanteren voor bestemmingen binnen en buiten de EU. Er zijn een paar uitzonderingen. Voor tabaksproducten gelden twee verschillende prijsniveaus: voor bestemmingen binnen de EU (dezelfde prijs als de lokale prijs) en bestemmingen buiten de EU (belastingvrij, dus goedkoper). De reden hiervoor is dat de EU geen kortingen toestaat op tabaksproducten. Er zijn nog een paar categorieën artikelen die niet onder de gebruikelijke regels vallen, waaronder boeken, tijdschriften, bloemen en bloembollen. Over deze producten wordt btw in rekening gebracht, zelfs als je naar een bestemming buiten de EU reist. Voor de BTW die je betaalt op je aankopen als je naar een bestemming in de EU reist, bieden de winkeliers een compensatie in de verkoopprijs. 

Klik hier om je luchtvaartmaatschappij te selecteren voor meer informatie over belastingvrij winkelen:

5. Hoe betaal ik voor mijn reis? 

De uiterste betaaldatum van de reis hangt af van de tijd die nog resteert tot het vertrek. Houd er rekening mee dat de reis automatisch wordt geannuleerd als de betaling niet op de vervaldatum is voldaan.  

Dagen voor vertrek  

Uiterste betaaldatum  

35 of meer   

De aanbetaling wordt direct betaald. Het restantbedrag moet 35 dagen voor vertrek worden betaald.  

34 dagen of minder  

De volledige reissom wordt direct betaald in Mijn Apollo.  

  

Zorg ervoor dat alle namen (voornaam en dikgedrukte deel van achternaam in het paspoort) zijn opgenomen in de boeking.  

Meer informatie over betaling vind je hier.  

6. Wat moet ik doen als ik vergeten ben een transfer, een maaltijd of bagage bij te boeken? 

Als je vergeten bent een transfer te boeken kun je contact met ons opnemen via email, chat of telefoon.  

Als je een maaltijd, bagage of andere aanvullende diensten aan boord bij wil boeken, neem dan contact op met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.  

Heb je hulp nodig? Neem contact met ons op via chat of telefoon 020-2256980.  

7. Is er één ticket voor het hele reisgezelschap? Moet ik het uitprinten en meenemen op reis? 

In het boekingsoverzicht in Mijn Apollo vind je het volledige reisgezelschap dat onder het bijbehorende boekingsnummer valt. Dit overzicht is 2 weken voor vertrek beschikbaar. Je hoeft hiervan geen papieren versie mee te nemen op reis.   

Belangrijk: elke reiziger ontvangt een eigen boardingpass na het inchecken op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij of bij de check-in balie op het vliegveld.  

8. Wat is inbegrepen in halfpension en volpension?

Halfpension betekent dat ontbijt en diner bij de prijs zijn inbegrepen, terwijl volpension ontbijt, lunch en diner betekent. In beide gevallen zijn drankjes extra, direct te betalen in het hotel. 

Als hier van wordt afgeweken, wordt dit vermeld op de hotelpagina onder het kopje "Maaltijden". 

9. Kan ik mijn kamer behouden na 12.00 uur op de dag van vertrek?

Onze hotels hebben, net als alle andere hotels, een vaste uitchecktijd van 11.00 uur of 12.00 uur. Als je langer wilt blijven, neem dan bij aankomst in het hotel contact op met de receptie om te kijken of dit mogelijk is. 

10. Met wie moet ik contact opnemen als ik een klacht heb tijdens mijn vakantie?

Als je op vakantie bent en hulp nodig hebt op je bestemming, dan is het mogelijk om contact op te nemen met onze servicemedewerkers. Je vindt het telefoonnummer in ''Mijn Apollo'' onder het kopje ''welkomstinformatie''. 

Vragen en antwoorden

 

Vind hier antwoorden op je vragen

Telefoon

020-2256980

Maandag - Vrijdag: 09:00 - 16:00

Zaterdag - Zondag: gesloten

 

E-mail

[email protected]



Apollo Sports

Heb je vragen over onze sportreizen?

Neem contact met ons op:

E-mail: [email protected]
Instagram: @apollosports
Facebook @apollosportsnordic

 

 

Al op je vakantieadres en heb je een vraag?

Voor een snelle ondersteuning ter plaatse, bel onze collega's via de contactgegevens in de welkomstinformatie. Onze reisleiding staat 24/7 voor je klaar!

 

Lost & found

Iets vergeten op je bestemming? We kunnen helpen met het zoeken naar vergeten voorwerpen in het hotel, in de shuttlebus of tijdens een van de door Apollo georganiseerde excursies.

Meer informatie »

 

Is je reis niet volledig naar je wens verlopen
of wil je een klacht indienen?

We werken actief aan de verbetering van onze diensten en activiteiten en verwelkomen je feedback.

Neem in geval van ziekte, schade of diefstal contact op met je verzekeringsmaatschappij.

Meer informatie »

Meer informatie

Als je meer gedetailleerde informatie nodig hebt, kun je meer informatie vinden op de volgende pagina's:

Goed om te weten | Paspoort en visum | Over de betaling | Over boekingOver vlucht

Bedrijfsgegevens

Apollo Reizen is onderdeel van Adventure Specialists B.V.
Adres: Entrada 223, 1114AA Amsterdam-Duivendrecht | KVK nummer: 32097397 | BTW nummer: NL8121.69.256.B01