Klachten

Wij staan open voor alle soorten klachten met betrekking tot jouw reis. Als er iets is waar je niet tevreden over bent tijdens je reis, is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze reisleiding ter plaatse. Als je op een bestemming bent waar we geen reisleiding ter plaatse hebben maar er is een probleem met het hotel, neem dan direct contact op met het hotelpersoneel. De meeste problemen kunnen ter plekke worden opgelost, wacht je tot na je terugkeer, dan kunnen wij de ontstane problemen niet beïnvloeden of corrigeren. Mocht je na terugkomst een klacht willen indienen, dan is het een vereiste dat je tijdens de reis contact hebt opgenomen met onze collega's ter plaatse in geval van problemen.

  • Om een klacht in te dienen, kun je onderaan de pagina van onze website op de knop "klacht indienen" klikken en de instructies volgen.
  • Je klacht moet ons uiterlijk twee maanden na je terugkomst bereiken;
  • Als je zaak betrekking heeft op vertraagde of geannuleerde vluchten, instapweigering, beschadigde/verloren bagage of een andere vluchtgerelateerde klacht, verwijzen we je door naar de luchtvaartmaatschappij waarmee je hebt gereisd;
  • Als je zaak betrekking heeft op annulering, opschorting of terugbetaling van reizen, neem dan contact op met [email protected] of 020-2256980
  • Als je zaak ziekte, schade of inbraak betreft, verwijzen we je door naar je verzekeringsmaatschappij;
  • Wij nemen alleen klachten in behandeling welke via onderstaand formulier zijn ingestuurd;
  • Je kunt zowel een klacht over een reis als over de dienstverlening indienen.
  • Al onze klachten worden behandeld door Engelssprekende medewerkers, daarom vragen wij je om de klacht in het Engels in te dienen. Dit betekent ook dat je klacht in het Engels beantwoord zal worden. 
  • Houd er rekening mee dat onze klachtentermijn/behandelingstijd 14 dagen bedraagt. Dit betekent dat wij binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht deze inhoudelijk zullen behandelen.

Wanneer wij je klacht ontvangen, sturen wij je een schriftelijke bevestiging met de lopende behandelingstijd. De behandelingstijd is het gevolg van het feit dat wij tijd nodig hebben om contact op te nemen met de betrokken medewerkers en partners om informatie over de zaak te verzamelen.

Onze zaakbehandelaars, die de zaak vervolgens beoordelen, hebben ruime ervaring met klachtafhandeling en de reisbranche. Alle dossierbehandelaars zijn goed op de hoogte van de reisvoorwaarden, de gangbare praktijken in de sector, de wet pakketreizen en de voorschriften van de Geschillencommissie Reizen. Zodra de zaak is behandeld, ontvang je schriftelijk bericht van onze beslissing.

Indien je een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? We vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze dienstverlening en we willen eventuele klachten graag serieus nemen. Daarom bieden we je de mogelijkheid om jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.