De bereikbaarheid van een bestemming varieert sterk. Helaas zijn de normen en aanpassingen, vooral voor mindervaliden, die we wellicht thuis gewend zijn, zelden te vinden op bestemming. Het is ons doel dat iedereen die met ons reist een zo plezierig mogelijke vakantie heeft. Om dit te bereiken is het erg belangrijk dat Apollo op het moment van boeken de specifieke eisen van jouw beperking voor een goed functionerende vakantie te weten komt.

Medische aandoening

Als je weet dat je een medische aandoening hebt (bv. hart- of longziekte) waardoor je tijdens de vlucht speciale behoeften nodig kunt hebben, is het jouw verantwoordelijkheid om een certificaat van een arts of verzekeringsmaatschappij te verkrijgen waarin staat dat je fit bent om te vliegen. Als je niet zeker bent, neem dan contact met ons op en wij kunnen nagaan of jouw luchtvaartmaatschappij dergelijke certificaten vereist.

Op het vliegveld

Als je een rolstoelgebruiker bent, moet je ruim voor vertrek contact met ons opnemen om assistentie aan te vragen op de luchthaven en bij het in- en uitstappen van de vlucht. Sommige luchtvaartmaatschappijen eisen dat we speciale toestemming vragen om de rolstoel in te laden. Vul dit formulier in als je hulp nodig hebt,

Toegankelijkheid transfer

Het is meestal niet mogelijk een rolstoel mee te nemen in een pendelbus. Wij helpen natuurlijk graag bij het regelen van ander vervoer, eventuele extra kosten zijn voor eigen rekening. Onze reisleiders kunnen niet helpen bij het aan boord tillen/dragen van mindervaliden en/of bagage.

Toegankelijkheid hotels

Lang niet alle hotels zijn toegankelijk voor mensen met een beperking. Onze reisadviseurs stellen graag hotels voor waarvan wij weten dat ze geschikt zijn voor mensen met speciale behoeften. Voor de meeste hotels moeten we een aanvraag doen voor een toegankelijke kamer, omdat deze maar beperkt aanwezig zijn. Enkele van de hotels die wij aanbevelen voor u met speciale behoeften zijn.