Zorgeloos op reis

Op deze pagina is alles te vinden over garantieregelingen zodat jij veilig en zorgeloos op reis kunt. 

 

                            

Bijzondere voorwaarden voor Apollo Reizen

 

SGR  

Apollo Reizen maakt deel uit van Adventure Specialists BV en is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds reisgelden onder inschrijfnummer 3329. 

Eigen bijdrage aan SGR 

Sinds 1 februari 2021 betaalt iedere consument die een reis boekt bij een bij SGR aangesloten reisorganisatie € 5 per persoon per boeking, zodat je onbezorgd op reis kunt blijven gaan 

 

ANVR 

Apollo maakt deel uit van Adventure Specialists BV (KvK 32097397) en is aangesloten bij het ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reisvoorwaarden pakketreizen die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website, tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is.  

Klik hier voor meer informatie over onze reisvoorwaarden. 

Op het boekingsformulier moet je aanvinken dat je voor boeking kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de specifieke voorwaarden uit de ANVR-Reizigersvoorwaarden die van toepassing zijn op jouw boeking en overige ANVR-informatie. 

Je bent verzekerd van evenwichtige bemiddelings- en leveringsvoorwaarden: de ANVR-reisorganisatie sluit je reisovereenkomst onder de toepassing van de ANVR-boekings- en reisvoorwaarden. Deze beide voorwaarden zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond. Heb je een klacht die niet naar tevredenheid door ons wordt opgelost, dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen te Den Haag. De Geschillencommissie behandelt de zaak in een zitting en zal na partijen gehoord te hebben, een bindende uitspraak doen. Meer informatie kun je vinden op www.anvr.nl


Afwijkende reis- en annuleringsvoorwaarden 

Lijnvlucht tickets worden over het algemeen niet gerestitueerd. In gevallen waarin de reis geheel of gedeeltelijk kan worden geannuleerd, gelden de volgende regels: 

De lijndienstmaatschappijen eisen dat de organisator ruim voor vertrek (in de meeste gevallen al bij de boeking) vliegtickets uitgeeft. Zodra een vliegticket is uitgegeven, heeft de organisator een financiële verplichting tegenover de luchtvaartmaatschappij. Indien de reiziger de reis annuleert nadat het vliegticket is uitgegeven, brengt Apollo de reiziger een bedrag in rekening dat overeenkomt met het aan de luchtvaartmaatschappij te betalen bedrag, naast eventuele annuleringskosten voor hotels/cruises etc. Daarnaast worden annuleringskosten in rekening gebracht volgens onderstaande tabel. De totale kosten worden op verzoek bekendgemaakt. 

Kosten per persoon: 

Wijzigingen Kosten 

Annulering van vlucht en hotel/cruise  

(pakketreis) EUR 100 + kosten leverancier 

Annulering van reguliere vluchten (alleen vluchten)  

EUR 75 + kosten van de luchtvaartmaatschappij 

Annulering van hotel EUR 50 + kosten leverancier 

Naamsverandering Vanaf EUR 50 

Wijziging van vertrekdatum Vanaf EUR 50 

Terugbetaling van vliegtaksen/-vergoedingen EUR 25 

Bij annulering 7 dagen of minder voor vertrek: Er wordt geen terugbetaling gegeven naast de openbare belastingen en kosten (naast de aftrek van EUR 25). 

Indien vluchten, hotels en/of cruises niet kunnen worden terugbetaald, bedragen de annuleringskosten 100% van de reissom, ongeacht het tijdstip van annulering. 

*De reissom omvat de gepubliceerde reissom, eventuele (internationale) vluchten, eventuele luchthavenbelastingen, eventuele toeslagen, eventuele visumkosten, bijdrage Calamiteitenfonds, eventuele wijzigingskosten. Deze bedragen worden gedekt door een annuleringsverzekering (mits je uiteraard een geldige reden hebt om te annuleren). 

 

Stichting Calamiteitenfonds Reizen 

Apollo maakt deel uit van Adventure Specialists BV (KvK 32097397) en is aangesloten bij Stichting Calamiteitenfonds Reizen

De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat jij als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is: 

  • (een deel van) je reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; 

  • de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij je vervroegd moeten repatriëren. Bovenstaande is alleen geldig indien het calamiteitenfonds de betreffende situatie als calamiteit erkent. 

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Bekijk hier de volledige garantieregeling van het Calamiteitenfonds