Beoordelingen van klanten over Aldemar Knossos Royal
De beoordelingen zijn gebaseerd op de bijdragen van individuele reizigers op TripAdvisor (consumentensite voor reizen en hotels). Deze reizigers kunnen met een andere aanbieder of individueel hebben gereisd. Apollo aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de inhoud of beoordelingen.
Gemiddelde beoordelingen
-
Locatie
-
Slaapkwaliteit
-
Kamers
-
Service
-
Prijs/kwaliteit
-
Hygiëne
84% van de reizigers beveelt dit aan
Uitstekend | 2658 | |
Zeer goed | 1025 | |
Goed | 340 | |
Minder goed | 112 | |
Onvoldoende | 45 |
5 laatste beoordelingen
Super vakantie
Prachtig gelegen Hotel . In het Hotel vind jij niets anders dan gemotiveerd personeel , de mensen van de receptie , de mensen van guest relations , de obers in de bars , de obers in de restaurants , het kamermeisje , allemaal even vriendelijk en behulpzaam , gewoon top. Als dan het eten ook lekker is , kan je vakantie niet stuk . Toch wil ik sommige mensen vermelden die ons verblijf heel aangenaam hebben gemaakt . Mister Kostas Front Office Manager en zijn personeel , gewoon top. Steeds staan zij klaar . In het Main Restaurant , Mevr Afroditti en haar rechterhand Aresditis , die ons iedere morgen en avond zoals ook voor de andere vakantie gangers , alles netjes hielden en ons bediende. De meest ondankbare is het kamermeisje , Antigoni , zij zorgde iedere dag dat de kamer er zeer netjes uitzag , nogmaals dank aan deze lieve mensen .
Verouderd, goed eten, veel russen
Vergane glorie, vriendelijk personeel maar ALLEEN maar russen die VIP behandelingen afdwingen. Wij konden niets reserveren, russen wel. Geen winkels op loopafstand. Chersonisos is 5 Km. lopen. Zwembad is zout water, kamers worden op de twee dagen gepoetst en schonen handdoeken. Het eten was buitengewoon fantastisch.
Net niet!
Na 2 jaar eindelijk weer op vakantie geweest, en de verwachtingen waren (veel) hoger dan wat Aldemar Knossos Royal kon bieden. Zojuist de beoordelingen er nog ‘ns op nageslagen, en tja; Sandie (beoordeling 13/08/2021) heeft gelijk! Onze review sluit daar naadloos op aan; de prijs/kwaliteitverhouding is beneden alle peil. Blijkbaar heeft een groot deel van de beoordelaars weinig vakantiereferenties. Onze recente (2015-2019) ervaringen met resorts & hotels, zoals bijvoorbeeld het Spaanse Fuerte te Marbella (4*), het Turkse Jacaranda Imperial Magic Life Resort & Spa te Side (5*) en het Egyptische Dana Beach Resort & Spa te Hurghada (5*), gaan verder. Het Griekse 5* Knossos Royal komt daar helaas niet bij in de buurt. Jammer, het had ’n geweldige vakantie kunnen zijn maar het werd ’n domper. Voor ons geen Aldemar-hotels meer! Het complex en de kamers zijn gedateerd (zo ook de airco en de douche), redelijk onderhouden, maar na ’n jaartje ‘corona-rust’ had ik beter én meer onderhoud en opknapwerk verwacht. De ligging v/h complex en de uitzichten zijn geweldig, al is de toegankelijkheid beperkt (trappen/hellingen). Het kamerpoets-regime is benedenmaats. Op het complex wordt onderscheid gemaakt; er zijn afgeschermde zwembaden en tuinen die voor enkelingen (gasten zeezicht-villa’s) toegankelijk zijn, dit terwijl de plebs het maar moeten zien te doen met de overvolle zwembad-voorzieningen! Het ‘handdoekje-leggen’ heeft hier een nieuw niveau bereikt; al vroeg in de ochtend zijn bedjes gereserveerd onder toepassing van hotel-badhanddoeken, eigen handdoeken, T-shirts, waterschoenen, luchtbedden etc., een 5* resort onwaardig. Kortom; te weinig ‘publiek-toegankelijke’ zwembaden, te weinig ligbedden (en zonbescherming) op het aantal gasten (zowel aan de zwembaden, alsook aan zee), en geen toezicht/handhaving op het ‘reserveren’. De zee is goed toegankelijk al is de ondergrond oneffen (fijne kiezels en rotsgrond, redelijke golfslag). Er zijn weinig buitendouche-mogelijkheden en publieke toiletten. Het gastenpotentieel bestaat uit een goede mix van nationaliteiten en leeftijden, het gedrag van de gasten is goed (5*-waardig). Er zijn 1 ‘hoofd’-restaurant en 3 ‘al carte’ restaurants. Het zijn allen ‘open-lucht’-restaurants, airconditioned eetruimtes zijn er niet (in deze corona-tijden is dat natuurlijk prima). Het hoofdrestaurant biedt voldoende keuze en variatie, maar van 5* verwacht je (zeker kwalitatief) toch net wat meer. Show-cooking en ter plekke cq op vraag bereide gerechten ontbreekt. ‘Vroeg’ eten levert het beste resultaat, de buffetten ogen dan nog goed, en er zijn voldoende tafels vrij. Daarna wordt het een veldslag (ondanks de 2-meter regel ), onvoldoende nieuwe aanvoer en het eten is veelal niet op temperatuur; warm eten te koud, koud eten te lauw! Op ‘n 9 daags-verblijf mag je 1x al carte-lunchen en 2x al carte-dineren (of wat voor ‘al carte’ door kan gaan, de menu’s staan immers vast). De al carte restaurants zijn overigens een welkome afwisseling, de bediening en de kwaliteit zijn prima. Drank (en de keuzes hierin) wordt matig aan tafel geserveerd (fooi doet wonderen). En over drank gesproken; de kwaliteit in de ‘barren’ is goed, de service/bediening is goed, de ‘kwantiteit’ laat te wensen over (te weinig barpersoneel, rijen aan de toog, te weinig bedienend personeel). Uitstapjes; ‘oh-oh-Cherso’ (’s avonds) en Heraklion (overdag) zijn zeker de moeite waard. Het hotel voorziet in gecoördineerde bus services (€ 3,50 pp naar Heraklion) e/o taxi’s (€ 8,- naar Chersonisos, € 40,- naar Heraklion). Transfer luchthaven-hotel (ca 25 km) duurt extreem lang (heen dik 2 uur, terug anderhalf uur) omdat vele hotels aangedaan worden, en Knossos de laatste cq eerste in de rij is! Voor de transfers adviseer ik ’n taxi; € 40,- en in 25 minuten daar! Tot slot; we (2 senioren, 1 dertiger, 1 kind) hebben er ondanks vorenstaande opmerkingen toch maar het beste van gemaakt, en ook ondanks de coronabeperkingen zoals mondmasker/handschoenen in het restaurant, geen muziek, geen optredens/shows, sporten op reservatie mét mondmasker. Gelukkig heeft de klantvriendelijkheid van het voltallig personeel hieraan bijgedragen; een dikke chappeau én “efcharistó”. Een bijzonder woord van dank aan [email protected], [email protected], [email protected] én onze ‘sommelier’ [email protected]! Conclusie; naast Sandie’s conclusie zou ik zeggen; ’n acceptabel 4*-complexje, waardering 7,5!
Vergane glorie
In tegenstelling tot wat de meesten schrijven, absoluut geen 10 als beoordeling en al zeker geen 5 sterren waard. Algemene indruk en sfeer is goed, maar het is echt vergane glorie. Dat dit ooit een pracht hotel was ben ik vast van overtuigd maar dit is het zeker niet meer. Merendeel van het personeel staat er met de glimlach ( speciale dank voor de goede zorgen aan Paola van de cocktailbar en Rula van de beachbar ). Echter zijn het steeds heel lange wachtrijen / wachttijden alvorens je een drankje kan bemachtigen … personeel staat er meestal alleen. Echt een schande … Eten is lekker , variatie zou iets beter kunnen, en dan vooral het ontbijt. Kamers zijn eveneens verouderd, en zelfs geen water of fris in de minibar … is bijbetalen !!! De matrassen zijn verschrikkelijk hard, ( de matras op zich is top, maar die liggen op een houten plank ), echt beenhard en een bezoek bij terugkeer aan de osteopaat is geen overbodige luxe. Poetsen en verse handdoeken is om de 2 dagen, dus niet elke dag. Badkamer is verouderd en kan nog net door de beugel … op zich prima maar je krijgt er gratis een sauna en stoom cabine bij .. snel douchen en klaarmaken in de kamer is de boodschap. De hitte in de badkamer is niet normaal. Airco is echt een grap, eigenlijk overal werkt dit matig tot niet. Ze hebben er na 3 dagen wel alles aan gedaan om het uiteindelijk op te lossen en een waaier gebracht, maar dit zou niet mogen. In de restaurants is er zelfs geen airco … enkel een heel klein gedeelte in het main restaurant. Elke dag een spelletje in de vroege ochtend, handdoek leggen … en wie niet meedoet heeft geen plaats. Jammer maar realiteit tot grote frustratie wie iets later opstaat. 1x in het zwembad geweest, en bewust voor het strand gekozen … het grote zwembad is aan herstelling toe, de bodem plakt aan je voeten en schilfert af. En de Andere zwembaden zijn enkel voor vip gasten … mag je niet in want er staat een Dame heel de dag om te controleren. Het is dus echt als sardientjes naast elkaar gepropt en ook daar handdoeken leggen of je bent eraan voor de moeite. Conclusie : er is heel veel werk aan de winkel .. de prijs / kwaliteit is niet ok, 3000€ voor 1 week, basis kamer met lateraal zeezicht, dat is het zeker niet waard.
heerlijk verblijf
Samen met mijn echtgenote hebben we hier een heerlijke vakantie gehad. Wij kunnen al de positieve reviews alleen maar bevestigen . We willen iedereen van het personeel bedanken voor hun uitstekende service en vriendelijkheid. Vooral wil ik "Rula" van de Beach bar bedanken. In haar eentje zorgde ze met de glimlach voor haar gasten.
© TripAdvisor